دانشنامه

استفاده از زیورآلات در شرایط و موقعیت‌های خاص

همانطور که میدانید استفاده از زیورآلات شرایط و موقعیت‌های خاص خود را دارد . از این رو شما نمی‌توانید در هر مهمانی یا قرار رسمی یا کاری ، از زیورآلات گوناگون استفاده کنید . استفاده از هر مدل جواهرات یا زیورآلات زمان و موقعیت ویژه‌ای دارد که در ادامه این مقاله به آن می‌پردازیم .

استفاده از زیورآلات به صورت روزمره

بعضی از زیورآلات کاربردی هستند و به منظور زیباتر کردن استایل به کار نمی‌روند. برای مثال حلقه ازدواج در این گروه قرار دارد . علاوه بر این ساعت مچی مردانه یا زنانه نیز جزء زیورآلات روزمره محسوب می شود . اگرچه بعضی از ساعت‌های مچی نیز می‌توانند در گروه اکسسوری یا زیورآلات لوکس و گران قیمت قرار بگیرند ، اما کاربرد آن به گونه‌ای است که می‌توانید در هر مراسم ، مهمانی یا به صورت روزمره از آن بهره‌مند شوید . همچنین برخی افراد، به‌خصوص خانم‌ها عادت دارند که یک گردنبند ظریف ، به همراه یک پلاک کوچک و ظریف از گردن خود آویزان کنند که از این مدل زیورآلات نیز می‌توانید به صورت روزمره استفاده کنید.

زیورآلات مناسب محل کار یا قرارهای رسمی

به غیر از حلقه و ساعت می‌توانید از زیورآلات دیگری در استایل محل کار یا قرارهای رسمی بهره‌مند شوید . با این حال توصیه می‌کنیم اکسسوری که انتخاب می‌کنید ، سر و صدا ایجاد نکند، چرا که این مدل زیورآلات ، مناسب مکان‌های رسمی نیستند . در صورتی که در یک شغل غیردولتی یا غیر اداری مشغول به کار هستید ، می‌توانید از گوشواره‌های ظریف یا گوشواره‌های میخی که متناسب با مانتو شما است، استفاده کنید . با این حال ، رنگ‌هایی که توجه را به خود جلب می‌کند ، مناسب محل کار نیست . اگر به دستبند علاقه دارید ، ابتدا به استایل خود توجه کنید . در صورتی که معمولا لباس‌های اسپرت یا غیررسمی به تن می‌کنید ، می‌توانید از دستبند چرم زنانه استفاده کنید . در غیر این صورت دستبندی انتخاب کنید که چندان درخشان نباشد و توجهات را به خود جلب نکند .

توصیه می‌کنیم در محل کار تا جایی که ممکن است اززیورآلات کمی استفاده کنید ، چرا که زیورآلات توجهات را به خود جلب می‌کند و این مسئله چندان مناسب مکان‌های اداری نیست . همچنین حتما به رنگ و اندازه آن توجه کنید . به یاد داشته باشید ، محیط کار ، محیطی مطابق با عرف و فرهنگ جامعه است ، از این رو بهترین انتخاب در این نوع مکان و شرایط، زیورآلات ساده و سبک می‌باشد .

زیورآلات مناسب مراسم یا مهمانی‌های رسمی

اگر به اخبار هنرمندان داخلی و خارجی (به‌خصوص هالیوود) علاقه دارید ، احتمالا زیورآلات آنان در مراسم‌های رسمی یا فرش قرمزهای رسمی ، توجه شما را به خود جلب کرده است . در واقع در مراسم‌ یا مهمانی‌های رسمی ، استفاده از زیورآلات ، تاثیر بسزایی در لباس شما می‌گذارد. در حقیقت زیورآلات همچون یک جادوی بزرگ عمل می‌کنند و می‌توانند یک لباس ساده را چشمگیر و زیباتر جلو دهند . از این رو بسیاری از طراحان در فرش قرمز یا مراسم‌های رسمی ، تمرکز خاصی روی جواهرات دارند . برای مثال در این نوع مراسم‌ها بارها شاهد این موضوع بوده‌ایم که هنرمندان از جواهرات سلطنتی پرنسس دایانا استفاده کرده‌اند و این موضوع توجه خبرنگاران و عموم را به خود جلب کرده است .

با این حال این نکته را به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از زیورآلات نیز ممکن است تاثیر منفی روی استایل شما بگذارد و ظاهرتان را عجیب و نامتناسب کند . در این صورت استفاده از زیورآلات در مراسم‌های رسمی نیز قوانین و شرایط مربوط به خود را دارد .

خرید آنلاین گوشواره های خاص و شیک زنانه

شما می‌توانید از یک سِت یا نیم سِت زیبا استفاده کنید و استایل خود را جذاب کنید . بنابراین استفاده از زیورآلات نامرتبط (برای مثال استفاده از طلای سفید به همراه طلای زرد یا استفاده از مروارید به همراه بدلیجات رنگی) در مراسم‌های رسمی پیشنهاد نمی شود ، چرا که در این مواقع زیورآلات شما مورد توجه بسیاری قرار می‌گیرد . استفاده از زیورآلاتی که از الماس ، برلیان ، مروارید و سنگ‌ در مراسم‌های رسمی انتخاب مناسبی است . با این حال اگر می‌خواهید زیورآلات چشمگیری داشته باشید ، نیازی نیست که از جواهرات سنگین و بزرگ استفاده کنید و ممکن است این مسئله نتیجه منفی روی زیبایی ظاهرتان داشته باشد   .

زیورآلات مناسب مهمانی‌های غیررسمی

در مهمانی‌های غیررسمی یا دوستانه می‌توانید از هر زیورآلاتی که دوست دارید استفاده کنید . (البته که منظورمان استفاده از جواهرات سنگین و درخشان نیست!) این مهمانی‌های دوستانه فرصتی است که لباس‌های مورد علاقه خود را به تن کنید و از زیورآلات زیبا و متناسب با استایل‌تان استفاده کنید . در این صورت یک انگشتر یا گوشواره آویز با رنگ متناسب با لباس‌تان یا حتی یک گردنبند زیبا می‌تواند تاثیر بسیاری در زیبایی لباس‌ها و ظاهرتان داشته باشد . حتی استفاده از پابند یا خلخال نیز در این مهمانی‌های دوستانه نیز انتخاب جذابی خواهد بود  .

در پایان به این نکته توجه داشته باشید : قدرت جواهرات و زیورآلات در طول تاریخ، در جنگ ، صلح، طبقات اجتماعی ، مراسم‌ها و فرهنگ‌ها و صنعت مد و فشن ثابت شده است . از این جهت اگر می‌خواهید استایل‌تان ساده و یک‌نواخت نباشد یا زیباتر از همیشه به نظر برسید ، این قدرت را فراموش نکنید و استایل خود را زیبا و کامل کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *